A: Investicijų procesas
A.1 Pagrįstos informacijos pateikimas. Nariai privalo:
a. Kruopščiai ir nuodugniai rengti investicijų rekomendacijas arba priimti investicinius sprendimus.
b. Investicijų rekomendacijas bei sprendimus pagrįsti būtinais ir pakankamais tyrimais.
c. Siekti išvengti klaidinančios informacijos tyrimų ataskaitose arba investicijų rekomendacijose.
d. Turėti informaciją, pagrindžiančią investicijų rekomendacijas arba sprendimus.
A.2 Tyrimų ataskaitos. Nariai privalo:
a. Motyvuotai įtraukti arba atmesti faktus bei nuomones, naudojamus tyrimų ataskaitose.
b. Skirti faktus nuo nuomonių.
c. Nurodyti pagrindines investicijų charakteristikas, kai tyrimų ataskaita ruošiama viešai platinti ir nėra tiesiogiai susijusi su specifiniu portfeliu ar klientu.
A.3 Bešališkumas ir objektyvumas.
B: Ryšiai su esamais ir būsimais klientais Nariai privalo siekti bešališkumo ir objektyvumo, teikdami investicijų rekomendacijas arba priimdami investicinius sprendimus.
B.1 Patikėjimo pareiga. Nariai privalo atidžiai įvertinti klientų suteiktą patikėjimo teisę ir atitinkamai elgtis. Nariai privalo veikti savo klientų naudai suteikdami pirmenybę jų interesams.
B.2 Investicijų portfelio rekomendavimas. Nariai privalo:
a. Pakankamai susipažinti su kliento finansine padėtimi, investavimo patirtimi bei tikslais prieš teikdami rekomendacijas, ir atnaujinti šią informaciją, kai būtina, bet ne rečiau kaip vienąkart į metus, kad rekomendacijos atitiktų pasikeitusias aplinkybes.
b. Įvertinti investicijų rekomendacijų ar veiksmų tinkamumą kiekvienam portfeliui ar klientui. Įvertinant tinkamumą, nariai privalo atsižvelgti į visus kliento poreikius ir aplinkybes bei pagrindines investicijų portfelio ir jį sudarančių investicijų charakteristikas.
c. Skirti faktus nuo nuomonių
d. Atskleisti esamiems ir galimiems klientams investicijų portfelio sudarymo ir investavimo procesus bei principus ir nedelsiant informuoti apie pokyčius galinčius juos paveikti.
B.3 Garbingas elgesys. Nariai privalo garbingai ir objektyviai elgtis su visais esamais ir būsimais klientais, teikdami investicijų rekomendacijas, informuodami apie pokyčius jose ir priimdami investicinius sprendimus.
B.4 Sandorių pirmenybė. Klientų ir darbdavių sandoriai privalo turėti pirmenybę prieš vertybinių popierių ar kitus investicinius sandorius, kuriais suinteresuotas pats narys, siekiant kad asmeniniai sandoriai nepažeistų klientų ar darbdavio interesų. Teikdami rekomendacijas, susijusias su vertybinių popierių ar kitų investicijų pirkimu ar pardavimu, nariai privalo suteikti savo klientams ir darbdaviui realią galimybę pasinaudoti rekomendacijomis iki pradėdami veikti savo naudai. Vertybinių popierių ar kitų investicijų atžvilgiu narys yra “suinteresuotas asmuo”, jei jis turi:
a. tiesioginį arba netiesioginį materialų investicijų interesą;
b. teisę balsuoti arba įtakoti balsavimą;
c. teisę disponuoti arba įtakoti disponavimą investicijomis.
B.5 Konfidencialumo išsaugojimas. Nariai privalo išsaugoti iš esamų ir galimų klientų ar darbdavių gautos dalykinės informacijos konfidencialumą, nebent gauta informacija susijusi su neteisėta jų veikla.
B.6 Draudimas teikti klaidinančią informacija. Nariams negalima žodžiu ar raštu pateikti teiginių, kurie klaidinančiai apibūdina:
a. paslaugas, kurias jie ar jų atstovaujama įmonė gali teikti;
b. jų kvalifikaciją arba jų atstovaujamos įmonės kvalifikaciją;
c. nario akademinius ar profesinius pasiekimus.
Nariai negali žodžiu ar raštu teikti patvirtinimų ar garantijų, susijusių su investicijomis, išskyrus tikslią informaciją apie investicijų instrumento sąlygas ir emitento įsipareigojimus.
B.7 Interesų konfliktų atskleidimas esamiems ir galimiems klientams. Nariai privalo esamiems ir galimiems klientams visas aplinkybes, įskaitant vertybinių popierių ar kitų investicijų nuosavybę, kurios galėtų paveikti nario sugebėjimą teikti nešališkas ir tikslias rekomendacijas.
B.8 Atlygio už nukreipimą atskleidimas. Nariai privalo atskleisti esamiems ir galimiems klientams bet kokį atlygį kurį narys gavo arba suteikė kitiems už bet kokių paslaugų rekomendavimą šiems klientams.