2016 m. Lietuvos įsigijimų rinka bei tendencijos 2017 m.
Publikuota: 2017-02-21 Verslo žinių laikraštyje. Autorius: Paulius Čiulada
Lietuvos įsigijimų rinka pernai ūgtelėjo, o to priežasčių buvo net kelios. Aktyviausi buvo vietos investuotojai, o karščiausias sektorius – paslaugos. Ne menkesnio sandorių derliaus laukiama ir šiais metais, o kai kurios būsimos „prekės“ – jau aiškios.
Pernai Lietuvoje užbaigti 77 įmonių susijungimų ir įsigijimų (angl. mergers and acquisitions, M&A) sandoriai – 12% daugiau nei 2015 m., kai tokių buvo 69. Toks rezultatas dar neprilygo 2014-ųjų rekordui (112 sandorių), tačiau tai vis vien buvo antri geriausi sandorių rinkai metai per bent 6 pastaruosius metus (visą sandorių lentelę rasite teksto apačioje).
Vis dėlto įdomiausia, ko sandorių rinkoje galima laukti šiemet, o metai nebus nuobodūs, žada patarėjai.
Rokiruočių galime sulaukti mažmeninės prekybos sektoriuje – pernai mažmeninės prekybos sektoriuje įvyko du dideli sandoriai („Iki" pardavimas ir „Lukoil" pasitraukimas), tad laukiama, kad tai gali paskatinti ir kitų mažmeninės prekybos įmonių pardavimą. Įsigijimų užsienyje ieško, pavyzdžiui, „Vilniaus prekybos" grupė.
Dar vienas akivaizdus procesas – finansų ir draudimo įmonių konsolidacija. Pernai paskelbta apie DNB ir „Nordeos" susijungimą Baltijos šalyse ir baigti kiti du plačiai nuskambėję sandoriai: Austrijos „Vienna Insurance Group" įsigijo latvių draudikę BTA ir „Swedbank" perėmė „Danske Bank" mažmeninės bankininkystės verslą.
Neabejojama, kad karštas šiemet išliks energetikos sektorius: įsigijimų ieško įmonės „Lietuvos energija", „Ikea", „BaltCap", „Lords LB"
„Pernai technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektorius nebuvo aktyvus, tačiau šiemet sandorių jame turėtų būti – remiantis viešai skelbiama informacija, šiuo metu vyksta dviejų įmonių – TV3 televizijų ir bendrovės „Data Logistics Center" pardavimas", – sako p. Majauskienė.
Žvelgdami į 2017 m., patarėjai atkreipia dėmesį, kad Lietuvos įmonių ambicijos tampa vis globalesnės, o įsigijimų ir susijungimų sandoriai dažnai sudaromi tuomet, kai norima žengti į geidžiamą rinką be stipraus vietos prekių ženklo.
„Geriausi tokio tipo sandorių pavyzdžiai galėtų būti 2015 m. pabaigoje patvirtintas „Girtekos" ir „Thermo-Transit" sandoris Danijoje, pernykštis „Umegos" perpirkimas „Walter Th. Hennecke GmbH" Vokietijoje ir sausį oficialiai įvykusi „Hidrostatybos" plėtra į Vokietiją įsigyjant kompaniją „Modica-Bau", – vardija p. Klimašauskas
VŽ taip pat rašė, kad pirkėjų šiuo metu dairomasi kelionių organizatoriui „Novaturas", infrastruktūros projektuotojai „Kelprojektas", azartinių lošimų organizatorei „Tete-a-tete" kazino, sporto klubų tinklui „Impuls", restoranų tinklui „Čili", skrydžių rezervavimo sistemai „Greitai.lt".
Plačiau skaitykite Verslo žiniose.